Gabrielia

Tuesday, September 14, 2004

Bloguri romanesti

Cand imi incep ziua cu descoperirea unor noi bloguri scrise de romani, e sigur ca va fi o zi buna!
Prin weblogul lui Carmen Holotescu de la Timsoft, am descoperit:

RealK un weblog de Dragos Bucurenci - Alin Onaca a descoperit si el un interviu cu Dragos

Strangers on the Net al lui George Popescu - pe moment in Franta, la Grenoble - are si el parte de "socuri culturale" ca si mine ;-)

weblogul DEX online, scris de cel care a initiat acest proiect extraordinar, Catalin Francu, un roman care lucreaza la Google- echipa de voluntari adunati in jurul proiectului au reusit sa termine introducerea si corectarea tuturor articolelor din DEX- de acum inainte exista Dictionarul explicativ al limbii romane online
Cei care nu stiu cine e Catalin pot afla cate ceva din pagina lui de web.

Ultimele doua, desi folosesc Blogger, nu au activat AtomFeed, deci nu produc un format de iesire care sa poata fi accesibil cu programe specializate in citirea stirilor (News readers). Pacat! Asta face urmarirea lor in timp mult mai dificila!

Via @rgumente, am dat si de un blog al lui Mihai Badescu, Memento.

Cateva comentarii la interviul cu Dragos Bucurenci aparut in ziarul Gardianul (de Vlad Iorga):

La sfarsitul lunii trecute a aparut o noua carte in colectia Ego-Proza a editurii Polirom. RealK este scrisa de Dragos Bucurenci printr-o tehnica inedita, inscrisurile pe weblog. Weblog.ro este un serviciu de jurnale online, insemnarile putand fi citite de oricare dintre membrii acestei comunitati pe internet, bloggerii.

Sublinierile imi apartin. Doua lucruri mi-au atras atentia:
-"inscrisuri" ca traducere pentru "posts" suna interesant, dar are o conotatie arhaica. Trebuie gasit un alt cuvant: note, insemnari, nu stiu...
- iar ca pot fi "citite de oricare dintre membrii acestei comunitati" - ei bine, si publicul larg, care habar n-are ce-i acela un blog, ce cusur are? O gramada de lume mi-a scris ca a aterizat pe blogul meu absolut din intamplare si ca pana in acel moment nu auzisera de asa ceva!

Gabriela 10:01 AM
| #
Comments: Post a Comment