Gabrielia

Sunday, April 24, 2005

Cum a fost la Baia-Mare (vineri)

Am plecat joi din Timisoara cu niscai presimtiri rele: Banatul si Crisana erau in continuare sub ploi torentiale, si eu trebuia sa ajung in Maramures! 7 ore cu trenul nu-mi sunau prea roz, mai ales ca ma asteptam la un tren gen "Foamea". Nu stiam ce fel de public ma asteapta acolo, mi se urase de frigul asta patrunzator iscat tocmai cand crezusem ca am intrat in primavara, pe scurt ... voiam la mama! Adica as fi preferat sa raman in Timisoara si sa ma cuibaresc la caldurica...

N-am avut decat surprize placute in cele doua zile care au urmat: trenul era unul elegant - Sageata albastra, pe ultima portiune de drum am reusit sa si lucrez cate ceva, in case la Baia Mare a fost cald si bine (nu numai de la calorifere, ci si de la suflete dragi), iar auditoriul celor doua zile mi-a intrecut orice asteptari, nu numai ca numar, ci si ca reactii! Si in cele din urma, Mircea a gasit si o solutie-minune sa ma expedieze acasa cu un microbuz rapid si confortabil, parcurgand distanta Baia-Mare - Alba-Iulia in numai 5 ore. Am aterizat exact la timp ca sa deschid usa musafirilor care veneau la noi de Sf.Gheorghe, ca-n fiecare an!

Dar s-o iau cu inceputul: vineri am tinut o conferinta pe tema Managementului cunostintelor la Universitatea de Nord din Baia-Mare. Mircea a avut grija sa mobilizeze studenti, profesori, manageri, presa, ce mai, toata crema! si ...surpriza, in sala au fost si fosta mea profesoara de la liceu, doamna Geta Turcu, si doi dintre fostii mei studenti, actualmente tineri manageri la firme din Baia-Mare.

Iata structura prezentarii pe care am facut-o:

Software de socializare e echivalentul in limba româna la care am ajuns dupa ce m-am consultat cu Mircea si studentii lui sambata si dupa ce l-am citit si pe Mircea Sarbu .

Prezentarea a durat aprox.90 de minute si reactia salii mi s-a parut pozitiva. Am insistat pe faptul ca managementul cunostintelor nu e ceva nou, ca se face de cand lumea. Am trecut in revista diversele perspective din care e abordat: economica, sociologica, psihologica, TI. Am povestit despre inteligenta artificiala si despre promisiunile nerespectate, despre sisteme bazate pe cunostinte si despre groupware, ca sa ajung la tema mea preferata: software-ul de socializare, sau categoria "usoara" a aplicatiilor de management al cunostintelor. Am incheiat triumfal pomenind de copyleft si Creative Commons.


Alte imagini si impresii de la conferinta gasiti la Nerezonabilul Profesor, alias prof. Mircea Lobontiu, initiatorul si organizatorul "intamplarilor" din aceste doua zile de la Baia Mare.

Gabriela 7:31 PM
| #
Comments: Post a Comment